alt
В Холандия са направили проучване, което установява, че който употребява до две питиета дневно алкохол, рискът да се сдобие с диабет е значително по-малък.

Редица проучвания описват връзката между умерената консумация на алкохол и относително ниския риск от развитието на диабет тип 2. Дали това се дължи на благоприятен ефект от алкохола обаче остава неясно.

Повечето от изследванията отдават тази зависимост на по-здравословния като цяло начин на живот на хората, които пият алкохол в умерени количества.

В сегашното изследване специалисти от университета на Вагенинген са анализирали данни за над 35 000 холандци, наблюдавани в продъл жени е на 10 години.

Специалистите са установили, че хората, които пият по едно или две питиета дневно, са изло жени на 45 процента по-нисък риск от развитието на диабет тип 2 в сравнение с въздържателите. Изследователите установили, че дори сред участниците, които не спазвали три важни здравни препоръки - да не пушат, да се хранят балансирано и редовно да извършват физически упражнения, употребяващите умерени количества алкохол са били изло жени на 44 процента по-нисък риск от диабет тип 2.

Данните от проучването не доказват, че алкохолът сам по себе си намалява риска от диабет, посочват авторите, но е констатирана зависимостта между употребата на на алкохол и заболяването.
 Източник: actualno.com

алкохол | диабет | Холандия